Tulipahan biletettyä pitkästä aikaa ystävällisessä seurassa. Tein muun muassa seuraavanlaiset havainnot:

  • reippaassa humalatilassa olevat naisihmiset aiheuttavat minussa syviä myötähäpeän tunteita. Tuollaiseltako minäkin olen joskus näyttänyt muiden mielestä?
  • baarissa oli paljon muitakin jotka virittivät hymyn kasvoilleen kuin naamarin ja hytkyivät musiikin tahtiin, ja jotka olisivat halunneet olla kotona lukemassa tai katselemassa televisiota. Kuten minä.
  • vanhan ihmisen nukkumaanmenoaika on oikeasti siinä kahdentoista kieppeillä, viimeistään. En minä kuulu baareihin bilettämään. (Kamalaa! Minä haluaisin kuulua! Vaan kun en kuulu.)
  • osaan oikeasti olla säästäväinen ja fiksu, sillä kieltäydyin taksikyydistä (bussitkin kulkevat) ja ostin baarissa yhden juoman. *

 

* Olen huomannut että juon tylsyyteeni drinkkejä. Nyt käytin aikaani mm. tanssimalla (en tykkää tanssia, mutta kuluuhan siinä kaloreita, ja pysyin uudilla kengilläni pystyssä mikä on hieno juttu, etsimällä naisten kadonneita käsineitä, peruukkeja ja hansikkaita, sekä virittelemällä keskusteluja. Katselin myös ihmisiä (yritin vältellä miesten katseita, mikä on välillä hankalaa.), ja tein huomion että eivät ne ole kaikki teinejä.